We worden een beetje zenuwachtig

16 februari 2022 - Neer, Nederland

Al een paar jaar genieten we van de vooruitzicht te gaan reizen. Ons huis is al lang verkocht en wij hebben het nu in bruikleen. We hebben de paarden goed elders onder gebracht en de honden, katten en kippen kunnen blijven: bewaking voor de nieuwe bewoners gegarandeerd, de muizen worden gevangen en elke dag een eitje. Wat wil je nog meer. Plannen maken was moeilijk. Corona gooide steeds roet in het eten. Begin februari hebben we definitieve stappen gezet en knopen doorgehakt. In eerste instantie wilden we eind mei vertrekken; we wilden graag een groot feest geven en dat dan op de plek die nu nog ons thuis is. Eind mei, de tuin is dan mooi, hopelijk goed weer en feest lekker buiten. Maar de situatie rondom Corona belet ons het plan uit te voeren. Afscheid nemen terwijl je niet eens kunt knuffelen, voelt iedereen zich wel comfortabel maar ook, wij mogen zelf niet besmet raken: dan valt alles in het in het water. We komen alleen met een negatieve PCR test Canada in.

We zouden graag meevaren op het vrachtschip waarmee onze bus de reis maakt. Maar ook weer: vanwege Corona is dat niet mogelijk. Nu gaan we vliegen. Naar Halifax, Canada en komen daar de 2e mei aan. Onze bus gaat ons voor: die vertrekt rond Pasen en komt 5 mei aan.

1. Jan:
    23 februari 2022
    Ik hoop dat ik de komende jaren hier erg mooie verhalen en verslagen mag lezen van jullie nieuwe leven.
  2. Hannie en Thijs:
    7 maart 2022
    07-03-2022
    het komt erg dichtbij nu. We zijn erg benieuwd naar jullie avonturen en blijven op afstand dichtbij jullie!
  3. Peter:
    13 maart 2022
    Met de ex Dokussen namen we afscheid gisteravond, gelachen, fijne herinneringen opgehaald, gegeten, gekletst. Maar vooral genoten van jullie enthousiasme.
    Bijna zover!
  4. Harry en Mirjam:
    Ja hoor gelukt.
    Wat was het weer ouderwets gezellig eergisterenavond.
    Bedankt lieverds. We blijven jullie zeker volgen.
  5. Bert en Marianne:
    13 maart 2022
    Leuk he Mir! Veel leesplezier en laat natuurlijk ook weten hoe het jullie vergaat. Xxx
  6. Lia:
    21 maart 2022
    Het leven is n feestje, en jullie weten dat al! Een lang gekoesterde wens wordt tastbaar, heel benieuwd naar de ervaringen. Het ga jullie bijzonder goed.
    Lia
  7. Frank Sanders:
    21 maart 2022
    Kort voor het begin van jullie geweldige reis. Ik blijf graag op de hoogte van jullie belevenissen. Alle goeds wens ik jullie toe voor deze trip. Geniet er met volle teugen van! Maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Groetjes,
    Frank
  8. Annemies:
    1 april 2022
    Hé Marianne en Bert, wat machtig mooi avontuur wat jullie aangaan. Super gaaf uit en moedig. Leuk om het te volgen. Groetjes Annemies
  9. Bert en Marianne:
    5 april 2022
    Ha Annemies, wat leuk dat je ons blog gaat lezen! Laat af en toe maar wat horen. Groet van Marianne
  10. Jan:
    2 april 2022
    Morgen afscheid van broers en zussen. Mooie middag gewenst.
  11. Bert en Marianne:
    3 april 2022
    Dank je Jan. We zullen je missen.
  12. Adri:
    5 april 2022
    Dank voor het fijne feestje en het lekkere eten.het was een fijn afscheid .Het komt steeds korter bij en we gaan jullie zeker volgen .ga meer lekker de wereld ontdekken .Groetjes .
  13. Girke.:
    24 april 2022
    Was een warm en Liefdevol afscheid!
    Herinneringen gezongen voor jullie,waar Bert ons, voor onze ,,zangkunst"nog extra complimenteerde !😋
    We hopen dat jullie lees, en reissokken vele km,s. mee kunnen maken,En dat de kussenslopen een inspirerende slaap zullen stimuleren!
    Veilige reis ,zorg goed voor elkaar,en GENIETEN!!! Ik kijk uit naar jullie verhalen!🙋‍♀️🎁