14 mei en 29 C*

14 mei 2022 - South Brookfield, Canada

Vandaag 14 mei, tijd voor een nieuw verhaal. Alweer onze 2e campsite, we verblijven nu vlakbij Kejimkujidi national park (Nova Scotia) of kemdie zoals ze het hier uitspreken. Daar hebben we prachtig gewandeld gisteren. Wel apart;  een aantal verschillende routes maar over 1 pad kronkelend langs de rivier.... dus langer of korter heen en weer... wij langer . Er zouden zwarte beren zitten..... niet gezien.  Alleen een dood stekelvarken. Het was heerlijk weer, 25 graden. Wel erg veel knut vliegjes hier (doen zonder de n hun naam eer aan). Ik zit nu in de wind en dan is het oke, vlakbij de office ivm wifi. onder een boom. Steeds meer blad aan de bomen en alles wordt steeds groener.

Nadat we onze bus hadden opgepikt in de haven van Halifax, vorige week dinsdag 10 mei zijn we op 11 mei vertrokken. De bus trouwens prima in orde en geen vuiltje aan de lucht. Erg vlot en prettig.                                                                                                                                                De route naar Lunenberg, de eerste campsite liep voor een groot gedeelte langs de kust met kleine dorpjes en prachtige kust. Tal van kleine rotseilandjes dichtbij en iets verder uit de kust waarop soms een enkel huis stond. In Lunenberg  op de camping naast het meer, bus ingericht , opgeruimd en een wasje gedraaid. Alles is hier groot dus ook de wasmachien!  Ons wasje "verzoop erin". Het was zo'n vertikale trommel met zo'n ding in het midden. Hadden wij thuis ook 55 jaar geleden (maar niet zo oversized!). en centrifugeerde als een razende.  Stoer land hoor, veel pick ups in een maatje meer dan de ford die wij hadden. Stoere mensen ook die bij 15 graden en noorderwind met korte broek en t shirt rondlopen en veel werken in de bosbouw. Bijna alle huizen zijn  dan ook van hout in de vrolijkste kleuren geschilderd. Even rondgelopen in Lunenburg en de kleurige straten bewonderd. Stekker gekocht en heerlijk geluncht op een terrasje bij de haven. Daar was ook een filmploeg druk voor een of andere netflixfilm. Normaal daarin die pittoreske entourage.

Vandaag gefietst in Caledonia eo, op onze eigen fiets . Helm gekocht want dat is hier verplicht (m'n paardrijcap was geen optie). Broodje in de berm met knutjes en jawel hoor, zoals dat altijd gaat.... iets verder op de meest mooie picknick plek die  je je kunt wensen: verschillende stoomversnellinkjes die bij elkaar komen, keien en rotsen, mos, grillige bomen en een vuurplek. Zou ideaal zijn eigenlijk als kampeerplek. Even voeten in het water en Bert iets verder en afgekoeld  op de fiets om naar huis te gaan. Effe stukje schrijven, kopje koffie en Bert gaat iets halen voor op het vuurtje vanavond. Moose-noose biertje erbij en genieten maar! We slapen meer dan voortreffelijk in ons bedje. Morgen trekken we verder richting noorderlijke kust van Nova Scotia, aan de Fundy baai. Nog wel een campsite zoeken want het seizoens openingstijden zijn niet overal hetzelfde. In die streek is voornamelijk land - en tuin bouw en er is een grillige kust. Dat willen we allemaal weer zien.

Zijn jullie weer een beetje bij, ik denk aan jullie, groet van Marianne en Bert schrijft hierna verder.

1. Peter:
    14 mei 2022
    Fijn te lezen dat het jullie goed gaat!
  2. Adri:
    14 mei 2022
    Klinkt goed Bert en Marianne ,Genietse .
  3. Yvonne Bruynen:
    Een goed begin!
  4. Trudy Frenken:
    14 mei 2022
    Wat fijn dat de bus ook goed is aangekomen , nu genieten
  5. Jan:
    14 mei 2022
    Duidelijk geschreven door Marianne. Mooi verhaal.
  6. Roel:
    14 mei 2022
    Wij genieten, op afstand, met jullie mee😀👍🏼
  7. Fre en Gerrie:
    14 mei 2022
    Heerlijk verhaal Marianne we genieten mee.
  8. Thijs van Beem:
    14 mei 2022
    Mooi geschreven ! En wat een fijn gebaar, die parkeerplaats…
    Tip voor een volgende blog: een kaartje erbij ? Kunnen we onze aardrijkskunde nog eens ophalen 😉
  9. Ank:
    14 mei 2022
    Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen!
  10. Boudewijn en Angelieke:
    14 mei 2022
    Oh kicken zeg! Leuk geschreven. 😉👍.
  11. Hoekie:
    14 mei 2022
    Leuk te lezen dat ook jullie camper goed is aangekomen en dat jullie reis goed is begonnen!
    O en die bovenlader van 55 jaar terug weet ik nog, die was heel apart in mijn ogen!
  12. Gé:
    14 mei 2022
    Mooi om jullie ervaringen van de eerste dagen te lezen!
  13. Luus Veelen:
    15 mei 2022
    Dat is genieten in zo’n prachtige omgeving. Hier op de Waog nog alles oké. Flink aan het repeteren voor de Zwarte Grens.
  14. Janet:
    15 mei 2022
    Fijn om te lezen dat jullie avontuur goed is begonnen. Geniet en alle goeds uit Neer!
  15. Annemarie vd Puttelaar:
    15 mei 2022
    Wat een goed begin! Door je verhaal was ik er even bij… Fijn dat jullie weer compleet zijn, met bus en al op weg. Leef! X
  16. Hannie en Thijs:
    15 mei 2022
    Wat een pracht start in dito bewoordingen! Benieuwd naar het vervolg van deze avontuurlijke roadtrip! Sterkte met de vnagina vliegjes.
  17. Anton en Angelique:
    15 mei 2022
    Nou een goed begin......top. Ben niet jaloers op die vervelende knutjes maar verder klinkt het heerlijk. Het is op dit moment wel wat drukker op Waije 14 dan we gewend zijn....soms vreemd dat er andere mensen rondlopen. Leuk om jullie verhalen te lezen....genieten dus!!! Groetjes van de buurvrouw
  18. Johan Van Beem:
    15 mei 2022
    Prachtig reisverslag. Wij waren ook even een paar dagen naar de kust maar dan in Zeeland. wij zijn benieuwd naar het volgende verslag.
    groetjes Johan en Franca.
  19. Piet Geraets:
    Fijn dat alles goed gegaan is José en Piet
  20. Harry en Mirjam:
    15 mei 2022
    Wauw. Ik zie alles gewoon voor me, zoals je het beschrijft.
    Wat fijn dat de bus in zijn geheel is overgekomen.
    Het lijkt mij één grote vakantie. Ik hoop dat jullie heel veel kunnen genieten.
    Doen wij ook. Ik verheug mij al tip het volgende verhaal.
    Ik heb het wel gemist dat ik Bert geen kaart kon sturen, maar van harte gefeliciteerd en een lang en gelukkig leven in goede gezondheid samen met Marianne.
    Dikke kus,
  21. Anja:
    17 mei 2022
    Wat een prachtige plek..nooit van gehoord. Zo ook niet van knutjes en moose-noose. Mooi Marianne dat je de bus je huis noemt en dat hij/ zij de tocht goed heeft doorstaan en jullie er lekker in slapen.
    Fijn om je verhaal te lezen. Ik geniet momenteel van de wonderschone natuur aan de Amalfikust. Wat is de wereld toch mooi hè. Kus.
  22. Angelien:
    18 mei 2022
    Wat fijn dat de bus goed is aangekomen, en wat een mooi verhaal, fijn om te lezen!
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Geniet ervan in dit mooie land.
  23. Maurice:
    19 mei 2022
    Het avontuur is begonnen. Hele goede reis
  24. Monique:
    19 mei 2022
    Mooi verhaal, zou zo mee willen beleven. Klinkt super een groot avontuur. Geniet ervan
  25. Ad & Jolanda:
    20 mei 2022
    Goedemorgen,
    Ik heb jullie reisverslag met vreugde zitten lezen, wat fijn dat jullie avontuur zo goed begint.
    We zullen met plezier de verslagen lezen en wensen jullie een mooi avontuur toe.
  26. Veronique:
    20 mei 2022
    Heel erg leuk om zo met jullie "mee te reizen"... Mooi geschreven verhaal. Geniet van jullie avontuur....