Hamburg

12 april 2022 - Neer, Nederland

Vanochtend hebben we de bus afgeleverd in de haven van Hamburg. Spannende actie. Maandag thuis vertrokken achter elkaar aan rijdend. Mooie achterkant! (de bus). In een B&B overnacht 70 km voor Hamburg in Elsdorf. En vandaag , dinsdag naar de haven gereden, jeetje wat een bedrijvigheid, enorm veel vrachtwagens en reuring. Drie dagen van te voren heeft nvl Bert de bus geprepareerd. Dat wil zeggen alles handig verpakt , geheime vakjes gemaakt en ingepakt, incl de fietsen. Samen van binnen en van buiten mooi schoon  gemaakt, hij moest eruit zien ,volgens de richtlijnen van de vervoerder Seabridge alsof hij uit de showroom komt. .

Bert is door de slagboom gereden en naar het havenkantoor gegaan, ik heb gewacht. Dat kon een uurtje of 2 duren, dus boekje erbij lekker in de zon, heerlijk....stond Bert voor het uur om af was alweer bij de Ford! Samen zijn we huiswaarts gereden. In bezit van een geel papier waar we de bus en de sleutels in Halaifax weer mee terug krijgen. Waardevol papiertje zal ik maar zeggen!

De eerste  concrete stap is een feit op ons pad naar de wereld, richting nieuw leven , richting .....Nieuwsgierig dat we zijn!!

1. Adri:
    12 april 2022
    Lijkt me heel spannend ,want je geeft wel iets dierbaars af aan vreemde mensen .
  2. Jan:
    12 april 2022
    Point of no return is gezet.
  3. Harry en Mirjam:
    13 april 2022
    Super spannend. Het begin is gemaakt en goed gegaan.
    Goed begin is het halve werk.
  4. Ruud:
    De reis is begonnen.....
  5. Thom van Duin:
    13 april 2022
    Het begin van hopelijk een prachtig avontuur! Veel plezier samen
  6. Ad & Jolanda:
    13 april 2022
    Hallo wat leuk om te lezen, dat jullie de eerste stap richting een nieuw en spannend avontuur tegemoet gaan.
    Ik ga jullie reis verslagen zeker volgen.
    Zo ga ik ook nog een beetje op reis.
    Voor nu zou ik zeggen, heel veel succes.
  7. Marijke:
    13 april 2022
    Heel spannend om het hele spul in Hamburg achter te laten. Nu op naar jullie vertrekdatum!
    Succes voor nu!
    Ps: de blog werkt fantastisch!
  8. Susan Frenken:
    14 april 2022
    Ik ga jullie zeker volgen. Nogmaals goeie reis , ik wens jullie een prachtig nieuw leven toe😍groetjes Susan
  9. Jet:
    19 april 2022
    Veel plezier! Op naar weidse avonturen
  10. Mary en Jacob stad:
    19 april 2022
    Bert en Marianne heel veel succes en plezier op jullie spectaculaire reis. We zullen jullie volgen op deze geweldige onderneming. Hartelijke groet Mary en Jacob Stad.
  11. Veronique:
    22 april 2022
    Heel spannend, Marianne en Bert!! Heel veel plezier en succes op jullie onvergetelijke reis. Ik ga jullie avonturen vanuit hier volgen.... Wens jullie alle geluk toe en dat jullie maar vol mogen genieten van alle mooie dingen en bezienswaardigheden op jullie pad... Liefs, Veronique
  12. Bert en Marianne:
    25 april 2022
    He Veronique, leuk een berichtje van jou! Ik heb genoten van het intervisie afscheid, de "blinde vlek" waardig. grt Marianne
  13. Girke.:
    24 april 2022
    De bus van jullie boft maar,die is al aan zijn reis begonnen,Maar kijkt straks reikhalzend uit naar jullie aankomst in Canada!
  14. Eline van beem:
    25 april 2022
    Ik wens jullie ontzettend veel plezier, mooie ervaringen, nieuwe ontmoetingen en mega veel liefde! Heel erg veel succes met jullie prachtige bus en ik kijk uit naar jullie mooie verhalen :)
  15. Fre en Gerrie:
    25 april 2022
    Bus is al onderweg en nog even dan vliegen jullie er naar toe. We tellen mee af. Liefs Gerrie en Fre
  16. Amy:
    26 april 2022
    Lieve ome Bert en tante (ja, dat ben en blijf je toch echt voor mij) Marian.
    Ik heb zo ontiegelijk veel respect voor jullie! Jullie hebben echt veel lef, zo mooi!
    Durf het maar eens... je thuis achter laten.
    Ik hoop dat jullie intens gaan genieten van al het moois wat er op jullie pad gaat komen.
    En ondertussen ga ik via hier mee genieten.
    Heel veel liefs, Amy en natuurlijk Bert en de kids.
  17. Thijs van Beem:
    29 april 2022
    De bus zal inmiddels wel midden op de oceaan zitten. Goede reis verder busje !
    En zorg dat je op tijd op de kade in Halifax staat ..🍀👍
  18. Ank:
    29 april 2022
    Marianne en Bert, t is nu echt nog maar n kwestie van n paar dagen en jullie gaan aan jullie werelds avontuur beginnen! Ik ga jullie op de voet volgen...lfs. Ank
  19. Johan Van Beem:
    1 mei 2022
    Nog EEN nachtje slapen, en dan begint jullie grote reis. ga ervan genieten!!!!!! En wij genieten via jullie reislogger mee.
  20. Ruud:
    1 mei 2022
    Sorry, het is ons niet meer gelukt om op tijd ftf afscheid te komen nemen. Nu is het zover, jullie vertrekken. Blijf gezond, veel plezier en " vaja con dios".
  21. Peter:
    3 mei 2022
    Dag Marianne en Bert!
    Alle goeds en geniet 👍🏻😘!
  22. Ruth:
    4 mei 2022
    Toi-toi-toi 🍀🍀🍀
  23. Piet Geraets:
    5 mei 2022
    Alles goed gegaan, niks kwijt? Veel plezier samen!!!